חדש במפעל – מחלקה לייצור שוקולד חלב

עד לא מזמן הצטיין מפעל אינטרגאטה בייצור שוקולד פרווה. לקראת סוף שנת 2018  נפתחה מחלקה חלבית ומגוון אפשרויות הייצור גדל לאין ערוך

חברת אינטרגאטה מסתכלת קדימה כל הזמן. מעבר לפיתוח המוצרים העשיר גם כפרייבט לייבל של החברה וגם עבור מפעלי המזון השונים בארץ איתם מפתחים מוצרים נוספים, עשתה אינטרגאטה מהלך עסקי נוסף ופתחה מחלקה לייצור שוקולד חלב. לשם כך נרכש ציוד חדש, הקיים שודרג לקליטת פס הייצור החדש. החברה מייצרת מגוון גדול של ממרחי שוקולד שבבסיסם ניתן בנוסף לשוקולד אמיתי גם אבקת חלב. הממרחים מיוצרים בצבעים שונים, טעמם עשיר ומגוון. המוצרים מיוצרים גם כממרחים וגם ככפתורי שוקולד.

הייצור מיועד לשוק התעשייתי ולקמעונאים.

 

דווקא כן לכשרות

התחושה של התקופה בה אנחנו חיים היא של ניכור וריחוק חברתי ומשבר הקורונה רק מעצים זאת. הדרך שלנו לגשר על כך ולהגיע לכולם היא הדרך של 'אהבת לרעך כמוך' בכל אחד מהמוצרים שיוצא מהמפעל שלנו לכל דבר בעולם שלנו יש את האנרגיה שלו. ואת זה, כבני אדם, אנחנו מרגישים לפני הכל. אי אפשר לברוח מכך. כך גם אנחנו. אלא שכמו בכל דבר יש כמה דרכים להגיע לכך. את הקשר שלנו למגזר הדתי שהוא קשר עמוק ורב שנים, אנחנו מטפחים מהרגע הראשון. אנחנו קשובים לטעמים, לרצונות, לתחושות וכן לדרישות הכשרות. גם שוקולד, ממכר ואהוב ככל שיהא, צריך לעמוד בדרישות כדי שיותאם לכולם. המוצרים שלנו מחולקים לשתי קטגוריות: פרווה וחלבי.  
כשר = ראוי
המשפט 'איש איש באמונתו יחיה' נוגע בנו בכל פעם מחדש. עובדי אינטרגאטה מגיעים ממגוון מקומות ותרבויות שונות ולמדנו לחבר בין כולם. כך גם עם המוצרים שלנו.  פס הייצור שלנו עמוס במוצרים שונים וטעימים והחזון שלנו הוא שכולם יהיו חשופים אליהם. וזה קורה. בחרנו בהכשר מוביל, בד"צ העדה החרדית, מוסד דתי ומחמיר בעל ותק של כ – 100 שנה ונחשב בקרב המגזר הדתי והחרדי.
השלב הבא
ההתפתחות העסקית שלנו מביאה את חברת אינטגראטה הישר אל הקהילות היהודיות בתפוצות, בשלב הראשון בארה"ב. המפעל נערך לכך בתגבור פס היצור וכוח העבודה. גם מגוון הטעמים בקטגוריית הפרייבט לייבל של החברה התפתחו במקביל.
כמו מהשוק המקומי, כך גם מארצות הברית אנחנו מקבלים הזמנות לפיתוחים של מוצרים יחודיים המשלבים שוקולד. זו דרכנו להיות שגרירי ישראל בעולם.

אינטרגאטה – הבית של השוקולד

עבודה עם מזון היא עבודה עם נשמה. ישנה חשיבות גדולה לכל אחד משלבי ההכנה שלו ובכלל לדרך שהוא  עובר עד אשר הוא מגיע לפה שלנו. זה דורש עמידה בתקנים מחמירים, חומרי גלם מצוינים, תשומת לב והרבה אהבה. ככה בדיוק אנחנו מכינים את השוקולד שלנו

הנתון הבא עשוי להפתיע אתכם, אבל, אתם בטוח מכירים אותנו. השוקולד שלנו ויתר הממרחים שאנחנו מתמחים בהם, נמצאים ברבים מהמוצרים הקיימים בישראל ואשר מיוצרים בתעשייה המקומית. מוצרים כמו: במבה נוגט של אוסם, דגני הבוקר של תלמה, השוקולד של מימונס לעוגות ועוד – הם חלק ממניפת המוצרים בהם אנחנו גאים להיות שותפים ביצירה שלהם. לא מדובר בנוכחות מקרית שלנו, אלא בפרי פיתוח משותף שלנו ושל כל חברה אשר בחרה בנו לפתח יחד איתה את המוצר שלה ולאחר מכן לייצר אותו.
למה אנחנו?
שני עשורים של נוכחות מלאה בתעשייה עושים את שלהם. בסבלנות גדולה ובעבודה מאומצת הפכנו להיות חלק אינטגרלי מתעשייה שהולכת וגדלה ובהיקפים שמדינת ישראל מעולם לא הכירה קודם לכן. כדי לעמוד בביקושים מצד אחד ולשמור על התקנים המחמירים מן הצד השני – למדנו לחלק את תשומת הלב שלנו ואת המשאבים שלנו כך שנוכל להתקדם ולצמוח יחד עם התעשייה. המספרים מדברים עצמם. מדי יום אנחנו מייצרים למעלה מעשרים טון שוקולד וממרחים נוספים אשר מגיעים למפעלי המזון השונים המיוצרים בארץ כמו אוסם, שטראוס ותלמה.
חדשנות ופיתוח טכנולוגי
המזון של ימינו דורש פיתוח עקבי. בסופו של יום, מה שבאמת קובע הוא החיך של הלקוח אשר מחליט אם טעים לו או לא. כדי להגיע למוצר המדויק נדרשת לעיתים חצי שנה של ניסיונות ועשרות פיתוחים כדי להגיע ל'בול' של מוצר.
טכנולוגיות המזון שלנו יחד צוות הפיתוח של החברה מפצחים זאת יחד. בממוצע שנתי אנחנו זוכים להיות שותפים לחמישה מוצרים חדשים, לפחות, אשר מגיעים לשוק לאחר ניסיונות ודיוק טעמים.
חומרי גלם איכותיים
כאשר בלוטות הטעם מדברות אי אפשר לחשוב רק על מחיר. מי שאוהב את המזון שלו איכותי – לא יסכים להתפשר. המשמעות היא חומרי גלם משובחים גם מהשוק המקומי וגם ביבוא.
הספקים שלנו אמינים ויודעים לתת את המענה לדרישות של הלקוח הישראלי. אנחנו יודעים לעשות את החיבור הנכון בין חומרי הגלם למחיר שנותן החיבור האופטימלי ביותר לתעשייה.
שם המשחק – יעילות
יעילות אינה נמדדת רק במהירות הייצור ובדרך העשייה. יעילות נמדדת גם בהבנת התמונה הגדולה, פירוק חלקיה ורק אז הביצוע בפועל. אנחנו מסתכלים על כל השלבים ויודעים להיות גם יעילים וגם חסכוניים. בשורה התחתונה, זה מורגש במאזן של כל חברה שבוחרת לעבוד איתנו.
תקשורת בגובה העיניים
אנחנו מאמינים במערכות יחסים. מעניין אותנו לעבוד עם חברה לאורך זמן. חשוב לנו שרמת התקשורת בינינו מאפשרת עשייה ממקום של חדוות היצירה ו ורמת אמון גבוהה. לכן, הדברים נעשים גם בשקיפות ובפתיחות.

אם עדיין לא ניסיתם אותנו, עכשיו זה הזמן.

רפורמת המזון – פחות סוכר, פחות טעים?

שנת 2020 היא שנה אדירה של שינויים שנכפו עלינו בכל היבט אפשרי בחיים. אחד מהם, מתוכנן דווקא,
בא לידי ביטוי ברפורמת סימון המוצרים החדש. הפעימה הראשונה שלו כבר כאן
בחודשים האחרונים אנחנו עדים לסימון מוצרי המזון בשתי מדבקות ספציפיות: מדבקה אדומה שמעידה על סוכר, נתרן ושומן רווי בכמות גבוהה ומדבקה הירוקה משמעותה כי המוצר הבריא.
עדיין לא נתנו את הדעת עד הסוף על ההשלכות בפועל, שכן במשרד הבריאות לא החליטו על כל העקרונות ולא ברור, למשל, אם טחינה שנחשבת למזון בריא אבל מכילה כמות גדולה של מלח – לאיזו קטגוריה לשייך אותה.
כחברה לייצור מזון אנחנו יודעים לומר כי מאחורי הקלעים נעשה תהליך עמוק כדי להבין את המשמעויות, להחזיר לפיתוח את המוצרים כדי שיעמדו בתקנים הנדרשים ולא ברור עדיין מה יישאר על המדף. במבחן התוצאה מה שקובע הוא בלוטות הטעם של הצרכנים. יותר מדי שינויים עשויים למחוק חלק מהמוצרים המוכרים והאהובים. כמו בכל דבר, הקו יעבור היכן שהוא באמצע.
ובינתיים, תעשיית המזון משקיעה עשרות מיליוני שקלים כדי להחיל את השינויים. רוב המוצרים כבר עברו תהליכי סימון והאריזות כבר מצוידות במדבקות המתאימות.
שם המשחק – מינון
אפשר לאכול הכל, השאלה היא תמיד באיזה מינון. אנחנו יודעים שכששוקולד מעורב בעניין זו קצת בעיה. או שאוהבים אותו מתוק או שאוהבים אותו מריר. אין באמצע. שוקולד שאוהבים מתוק – כשהוא מגיע עם פחות סוכר, הטעם בהכרח משתנה. האתגר הוא למצוא את הדרך הנכונה לכך. בחלק מהמוצרים מצאנו. על החלק השני אנחנו עדיין עובדים. עד הפעימה השנייה במהלך שנת 2021 השינויים יהיו מוחשיים עוד הרבה יותר.
שינויים יוצרים חידושים
מעבדת הפיתוח שלנו עובדת מסביב לשעון, גם סביב השינויים הנדרשים אבל, גם על מוצרים חדשים עבור הלקוחות שלנו שעומדים בתקנים החדשים. כאן באה לידי ביטוי רמת מקצועיות גבוהה מאוד, ידע עשיר והרחבת גבולות היצירתיות. מוצרים טעימים הם ההתמחות שלנו ובקרוב יהיו כמה מהם יגיעו לציבור הרחב.

 

המוצר הבא שלך הוא?

תעשיית המזון נמדדת בהרבה מאוד מדדים. אחד מהם, ואולי מהחשובים שבהם הוא החדשנות במוצרים. תרבות השפע הפכה את הצרכנים לחובבי טעמים שמחפשים כל הזמן את הדבר הבא. כשמדובר בפיתוח מוצרים שכוללים שוקולד – יש לנו מה להגיד.

יום טיפוסי במפעל לייצור השוקולד שלנו דומה לכוורת פעילה במיוחד. רעש המכונות הרבות משתלט על המרחב, העובדים עסוקים במשימות שלהם והכל עובד כמו שעון.
חדר אחד, שקט, אבל פעיל לא פחות הוא מעבדת הפיתוח המשוכללת. אחת משלוש טכנולוגיות המזון של המפעל בפגישת עבודה עם לקוח גדול וותיק. זו אחת מיני פגישות רבות שכבר נעשו בנוגע לפיתוח המוצר החדש שלהם. כמות הטסטים שנעשו עד כה נושקת ל – 30 והם מרגישים שהם קרובים מתמיד לטעם החדש שהם מפתחים לממרח השוקולד החדש שלהם.
פיתוח מוצר בהתאמה אישית
מחקר ופיתוח הוא הפורטה שלנו. חברת אינטרגאטה גאה  להיות חלק מפיתוח של עשרות מוצרים בשוק המזון המקומי.מעבר להבנה עצומה בפיתוח המוצר עצמו, בטכנולוגיות המזון השונות, ברכיבים שמרכיבים את המוצר הסופי – נדרשת הקשבה גדולה ללקוח, סקרנות וגמישות מחשבתית כדי לנסות דברים חדשים.
פיתוח, מעצם הגדרתו, מצריך זמן ותשומת לב. הפינג פונג בין טכנולוגית המזון במעבדה ללקוח שחשובים לו פרמטרים שונים נמשך זמן, לעיתים אפילו חצי שנה של עבודה אינטנסיבית. הדיוקים בטעם, במינון הסוכר ועוד הם לא פחות מקריטיים. על זה ייפול או יצליח מוצר.
נוכחות במפעל המזון
כדי לצמצם את הפערים בחשיבה ובסוגי המרכיבים השונים בהם מעונין הלקוח, מגיעה טכנולוגית המזון אל מפעל המזון כדי ללמוד את חומרי הגלם איתם מייצר המפעל, דרך החשיבה, בקרת האיכות, פעילות קו הייצור ועוד.
כל מה שיקדם את הפיתוח הבא עובר עיבוד כדי לשדרג ולחדש. בנוסף, הידע המקצועי העמוק בהבנת רצונות הלקוח עומד תמיד לנגד עיניה של הטכנולוגית – אותם היא משלבת עם הפיתוח החדש.
מה קורה כשמוצר נכשל?
למפעל מזון חשוב לפתח מספר מוצרים חדשים בשנה, מוצרים שמגיעים לשוק, בדרך כלל במהדורה מוגבלת, אשר בודקים את הטעמים של הלקוחות. מה שלא מצליח – או שמוותרים עליו או שהוא עובר סבב שיפורים וחוזר שוב לשוק תחת שם חדש ואריזה חדשה.
בפיתוח הבא שלך – אנחנו הכתובת
מעבר לפיתוח מוצרים איכותיים ואשר עומדים בתקנים מחמירים אנחנו גם ספקי הבית של לא מעט חברות לייצור מזון בארץ. המשמעות היא שכל מוצר שהיה לנו חלק בפיתוח שלו הוא לא פחות מהבייבי שלנו ואנחנו מלווים אותו לאורך כל הדרך. השילוב הזה נובע, בין השאר, מהניסיון הרב שצברנו וממערכות היחסים הטובות שיש לנו עם כל מי שאנחנו עובדים איתו.

נשמח לעבוד גם איתך. נסה אותנו.

מה אתם יודעים על קקאו?

ההיסטוריה של הקקאו עתיקת יומין וארומטית לאורך כל דרכה. משקה הצ'וקולאטה, למשל, מוכר כבר מתקופת האצטקים שידעו לתבל את משקה הקקאו שלהם בתבלינים שונים. והתוצאה: משקה אנרגטי וטעים במיוחד
הקקאו הוא אחד מהמשקאות עליהם יש קונצזוס בעולם. כמעט כולם אוהבים אותו ואין לו באמת גיל. הוא משקה מנחם, טעים וריחני במיוחד. והבונוס: הוא תורם לנו גם בריאותית.
הקקאו התגלה לראשונה בהרי האנדים ובני המאיה היו אלו שהביאו למרכז אמריקה. משם קצרה הייתה הדרך להשתלבותו בתרבויות שונות כמו האצטקים שסחרו בו והשתמשו בו ככסף. פולי הקקאו שגידלו שולבו במשקאות שהכינו יחד עם תבלינים שונים או דבש. התוצאות שמחו את כל מי שלגם מהם ונהנה מפרץ של אנרגיה ואנחנו מניחים שגם מצב רוח טוב. בכל זאת, מדובר בקקאו.
במהלך המאה ה – 16 הגיעו פולי הקקאו למקסיקו בזכות הספרדים ולימדו אותם להנות מיתרונותיו. רק כ – 150 שנים אחרי הפך הקקאו למשקה פופולרי בערי אירופה השונות.
הקקאו מכיל אלקלואיד – טאוברומין הידוע כמעורר  ועדין יותר מאלקלואיד – קפאין. לכן, משקה הקקאו מתאים גם לכאלה ששתיית הקפה אינה מומלצת עבורם.
הטאוברומין הינו בעל השפעה נמוכה על מערכת העצבים אך ממריץ את מערכת הנשימה ומערכות הלב. לכן,  הקקאו מומלץ במיוחד בחולים במחלות ריאות. בנוסף לכך הקקאו מגן על השיניים מנזקי הסוכר המתוק. כמו כן, הקקאו נחשב לאנטידפרסנט – נוגד דיכאון מעולה.
חוקרים אמריקאים מצאו כי למרות שהקקאו נחשב בעל ערך קלורי גבוה יותר מקפה או תה, הקקאו אינו  משמין. הסיבה פשוטה: צריכה קטנה מהקקאו גורמת לתחושת שובע לאורך זמן.
הקקאו הינו חלק ממרכיבי השוקולד ושניהם מומלצים במיוחד לעובדים בעבודה פיזית ולתלמידים בכל הגילים.