רפורמת המזון – פחות סוכר, פחות טעים?

שנת 2020 היא שנה אדירה של שינויים שנכפו עלינו בכל היבט אפשרי בחיים. אחד מהם, מתוכנן דווקא,
בא לידי ביטוי ברפורמת סימון המוצרים החדש. הפעימה הראשונה שלו כבר כאן
בחודשים האחרונים אנחנו עדים לסימון מוצרי המזון בשתי מדבקות ספציפיות: מדבקה אדומה שמעידה על סוכר, נתרן ושומן רווי בכמות גבוהה ומדבקה הירוקה משמעותה כי המוצר הבריא.
עדיין לא נתנו את הדעת עד הסוף על ההשלכות בפועל, שכן במשרד הבריאות לא החליטו על כל העקרונות ולא ברור, למשל, אם טחינה שנחשבת למזון בריא אבל מכילה כמות גדולה של מלח – לאיזו קטגוריה לשייך אותה.
כחברה לייצור מזון אנחנו יודעים לומר כי מאחורי הקלעים נעשה תהליך עמוק כדי להבין את המשמעויות, להחזיר לפיתוח את המוצרים כדי שיעמדו בתקנים הנדרשים ולא ברור עדיין מה יישאר על המדף. במבחן התוצאה מה שקובע הוא בלוטות הטעם של הצרכנים. יותר מדי שינויים עשויים למחוק חלק מהמוצרים המוכרים והאהובים. כמו בכל דבר, הקו יעבור היכן שהוא באמצע.
ובינתיים, תעשיית המזון משקיעה עשרות מיליוני שקלים כדי להחיל את השינויים. רוב המוצרים כבר עברו תהליכי סימון והאריזות כבר מצוידות במדבקות המתאימות.
שם המשחק – מינון
אפשר לאכול הכל, השאלה היא תמיד באיזה מינון. אנחנו יודעים שכששוקולד מעורב בעניין זו קצת בעיה. או שאוהבים אותו מתוק או שאוהבים אותו מריר. אין באמצע. שוקולד שאוהבים מתוק – כשהוא מגיע עם פחות סוכר, הטעם בהכרח משתנה. האתגר הוא למצוא את הדרך הנכונה לכך. בחלק מהמוצרים מצאנו. על החלק השני אנחנו עדיין עובדים. עד הפעימה השנייה במהלך שנת 2021 השינויים יהיו מוחשיים עוד הרבה יותר.
שינויים יוצרים חידושים
מעבדת הפיתוח שלנו עובדת מסביב לשעון, גם סביב השינויים הנדרשים אבל, גם על מוצרים חדשים עבור הלקוחות שלנו שעומדים בתקנים החדשים. כאן באה לידי ביטוי רמת מקצועיות גבוהה מאוד, ידע עשיר והרחבת גבולות היצירתיות. מוצרים טעימים הם ההתמחות שלנו ובקרוב יהיו כמה מהם יגיעו לציבור הרחב.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *