קל להתמכר לו, נעים להתנחם בו וכיף לפנק איתו. הוא קינוח, הוא ממתק, אבל הוא בעיקר אהבה. השוקולד הוא אחד ממוצרי המאכל האהובים בעולם וכמויות הצריכה מדברות בעד עצמן. עד כמה אתם מכירים את מה שנחשב למזון האלים?

זה אומנם קלישאתי, אבל כולנו גדלנו על סרטים בהם חינכו אותנו לפנק את האהוב או האהובה שלנו בקופסת לבבות שוקולד בטעמים שיודעים למכר אותנו. רבים ההורים שנופלים בפח ומציעים לצאצא שלהם שוקולד כדי שיירגע ביום עצבני במיוחד וגם אנחנו חוטאים בכך ברגעים שממש בא לנו להרים את רמת הסוכר בגוף שלנו.  ההתמכרות שלנו היא גלובלית ומגוון הטעמים והדרישות שלנו רבות לא פחות. קיימים אינספור סוגי שוקולד בניחוחות שונים ברמות מתיקות או מרירות על פי העדפה והאיכות שלהם נקבעת, בעיקר, על פי אחוז מוצקי הקקאו הקיימים בהם. ככל שהאחוז גבוה יותר כך הוא גם מריר יותר. אפילו מקצוע יש על שמו, שוקולטייר, מומחה לשוקולד ולייצור פרלינים.

על פי מחקר שביצעה חברת סטורנקסט בשנת 2019 נמכרים מדי שנה בישראל כ – 10,000 טון טבלאות שוקולד, שהם למעלה מ – 62,000 מיליון טבלאות שוקולד ומגמת הצריכה עולה מדי שנה.

השוקולד זכה גם ביום מיוחד ובינלאומי על שמו.  הוא נחגג ב – 7 ביולי מדי שנה, אבל יש לו ימים נוספים כמו יום השוקולד הלבן ויום שוקולד החלב. את הימים הללו חוגגים, איך לא, בהמון המון שוקולד.

רק בריאות

מעבר להיותו המשפר האולטימטיבי למצב רוח רע הוא יודע לשמור לנו גם הלב. כן, הלב. ההתייחסות הינה לשוקולד מריר ויש בו הרבה יותר מסתם קלוריות. מחקרים הוכיחו כי תמהיל החומרים המרכיב אותו כולל ויטמינים שונים, מינרלים ותרכובות צמחיות שונות בעלות נוגדני חמצן שמגנים על הלב וכן על הגוף מפני מחלת הסרטן. עוד ניתן למצוא במחקרים כי צריכה של שוקולד מריר עשויה לסייע גם בהורדת לחץ הדם וגם בשיפור התפקוד של כלי הדם בגוף וזרימתו.

כמובן, שכמו כל דבר רצוי ליהנות ממנו במידה, אחרת זה יכול להגיע להתמכרות גדולה.